EpiskopatNews | Uwaga #Media! 10 stycznia (piątek) o godz. 11.30: Konferencja prasowa z okazji XXIII Dnia Judaizmu w Kościele katolickim w Polsce. Udział wezmą: bp Rafał Markowski i Michael Schudrich. Więcej: bit.ly/2N8iVYL
[Tu nie ma co owijać słów w bawełnę, po prostu kolejne ogólnopolskie dni kurewstwa i to na dodatek początek w Gnieźnie – M.J.]
+++
12 marca 1979 r. Jan Paweł II przyjmując członków Międzynarodowego Katolicko-Żydowskiego Komitetu Łączności, zapoczątkował nową fazę dialogu z żydami Mówił: -„sądzę, że przybyliście tutaj, by nam pomóc zrozumieć judaizm” Na tym tle postawa Pawła VI w dialogu z Żydami była wsteczna, można powiedzieć, że nawet konserwatywna.
13 kwietnia 1986 r. Jan Paweł II podczas wizyty w synagodze rzymskiej powiedział do Żydów: – „Religia żydowska nie jest dla naszej religii rzeczywistością zewnętrzną lecz czymś wewnętrznym. Stosunek do niej jest inny, aniżeli do jakiejkolwiek innej religii. Jesteście naszymi umiłowanymi braćmi i można powiedzieć naszymi starszymi braćmi”
Powrócił do tematu tej wizyty w „Przekroczyć próg nadziei” – „Przeżyciem zupełnie dla mnie wyjątkowym były dla mnie odwiedziny w synagodze rzymskiej…. Dane mi było w czasie tych pamiętnych odwiedzin wypowiedzieć słowa o «starszych braciach w wierze». (…) Ten niezwykły naród w dalszym ciągu nosi w sobie znamiona owego Bożego wybrania.
„Izrael zapłacił wysoką cenę za swoje «wybranie». Może stał się przez to bardziej podobny do Syna Człowieczego, który według ciała był również synem Izraela, a dwutysięczna rocznica Jego przyjścia na świat będzie także świętem dla Żydów”
– Jan Paweł II „Przekroczyć próg nadziei”
Od czasów posoborowej deklaracji Nostra aetate mamy do czynienia z całkowicie nowym, niespotykanym dotąd w Kościele katolickim podejściem do judaizmu. Najbardziej uderza posoborowa pogarda wobec dwutysięcznej Tradycji Kościoła katolickiego, przede wszystkim w ignorancji i przemilczaniu tej Tradycji wszystkich Ojców i Doktorów Kościoła.
Dialog z judaizmem neguje nauki Pisma Świętego. Pomijana jest jasna i jednoznaczna nauka Pana Jezusa w Ewangelii.
[Zobacz: J 1,11; 5, 39-40; 5, 45-46; 8, 39-41, 44, 47; 15, 22-24; Mt 21, 33-46; 23, 1-14; Mk 12, 1-12; Łk 14, 15-25; 19, 12-27; 20, 9-19; 20, 21-24]
Napomnienia skierowane bezpośrednio do faryzeuszów, uczonych w Piśmie i saduceuszów ukazują, że Pan Jezus nie był przychylny judaizmowi. W Dziejach Apostolskich na próżno można szukać fragmentów uzasadniających dialog z judaizmem.
„Niech więc cały dom Izraela wie z niewzruszoną pewnością, że tego Jezusa, którego wyście ukrzyżowali, uczynił Bóg i Panem, i Mesjaszem…. Nawróćcie się i niech każdy z was ochrzci się w imię Jezusa Chrystusa na odpuszczenie grzechów waszych”
Słowa św. Piotra po Zesłaniu Ducha Świętego [Dz Ap 2, 36-38]
Bóg Abrahama i Bóg Izaaka i Bóg Ojców naszych uwielbił Syna swego Jezusa któregoście wydali i zaparli się przed Piłatem.. zaparliście się świętego i sprawiedliwego i prosiliście aby wam darował zabójcę a zabiliście sprawcę życia którego Bóg wskrzesił z martwych
[Dz Ap 3,12-15; 4,]
Chrystus Pan Ukrzyżowany i prawdziwie Zmartwychwstały, Który na końcu czasu triumfalnie przyjdzie sądzić żywych i umarłych, jest dla ekumenistów kamieniem obrazy. Karykaturalny obraz Jezusa Chrystusa, jako „żydowskiego rabina ze szczególną misją”, jest ich największym grzechem.
Trzeba to wyraźnie powiedzieć:
jeśli prowadzi się dialog z tymi, którzy wyraźnie oczekują mesjasza innego aniżeli Chrystus; mesjasza, który zapewni Żydom panowanie nad światem i unicestwi Kościół katolicki, to będzie on w rzeczywistości Antychrystem [zob.: J 2,18]
+++
M.Jasińska
Wszystkie cytaty z „Zdrada Jezusa Chrystusa” /Ks. Karol Stehlin FSSPX /Zawsze wierni nr 4/1999 (29)