Kościół w Polsce będzie „towarzyszyć” ponownym związkom rozwodników. Co z Komunią Świętą?

Zobaczcie   jak   ta   trucizna   działa — „…będzie towarzyszyć”… —  i tylko mała ciekawość:   co   z   Komunią   świętą   —   a   życie   w   stanie   łaski   uświęcającej ???   — m.j  ___________________________________________________________

a551-300x273

Nad koniecznością zdefiniowania, czym konkretnie ma być duszpasterskie towarzyszenie, także wobec par żyjących w nowych związkach, zastanawiali się we wtorek polscy biskupi.

— „Towarzyszenie tym, którym pierwsze małżeństwo się nie udało i weszli w kolejne związki jest być może najpilniejszym zadaniem dla Kościoła w Polsce”

– stwierdził bp Jan Wątroba. — Wkrótce zostaną opublikowane konkretne wytyczne.

O konieczności zdefiniowania, czym konkretnie ma być duszpasterskie towarzyszenie, także wobec par żyjących w nowych związkach, zastanawiali się dziś polscy biskupi.

Podczas zebrania plenarnego w Zakopanem biskupi zadecydowali, że — prowadzone od miesięcy prace nad Wytycznymi KEP nt. duszpasterstwa małżeństw i rodzin  – muszą być jeszcze kontynuowane.

Jak zapowiedział w rozmowie z KAI abp Stanisław Gądecki,

— przyjęcia dokumentu dostosowanego do adhortacji Franciszka „Amoris laetitia” można spodziewać się jesienią.

Zapewne   udadzą   się   na   Jasną   Górę,   aby   tam   —   pod Niepokalanym Sercem Pani Jasnogórskiej   w setną rocznicę Jej Objawień w Fatimie powziąć to bluźniercze zobowiązanie m.j

Dokument będzie składać się z trzech części poświęconych kolejno: przygotowaniu do małżeństwa, duszpasterstwu rodzin oraz związkom niesakramentalnym.

— „Wytyczne są w tej chwili dość dobrze opracowane, niemniej wymagają uzupełnienia pewnych luk”

– powiedział abp Gądecki.

Do   Wytycznych  zostanie też dołączone opracowanie nt. Komunii św. dla osób rozwiedzionych i żyjących w ponownych związkach cywilnych, — przygotowane przez abp. Henryka Hosera.

Warto podkreślić, że arcybiskup Hoser podczas synodu ds. rodziny bronił (sic! — m.j) nauczania Kościoła w kwestii małżeństwa oraz przystępowania do Komunii Świętej przez rozwiedzionych.

Opracowywany dokument będzie uwzględniał nauczanie zawarte w adhortacji Franciszka „Amoris laetitia”.

Zdaniem bp. Jana Wątroby,   — Wytyczne można będzie traktować jako załącznik   do   wydanego   w  2003 r. obszernego Dyrektorium Duszpasterstwa Rodzin, które – zdaniem biskupa – nie traci nic ze swej aktualności.  — Wymaga jedynie dostosowania do wskazań „Amoris laetitia”.

Przewodniczący Rady KEP ds. Rodziny wyjaśnia, że — chodzi zwłaszcza o język i styl oraz, że 

— „novum,   które  musi wybrzmieć w Wytycznych dotyczy praktyki a nie doktryny”.

Rozumiecie?… w praktyce będziecie grzeszyć, ale wg „doktryny”  nie będziecie, bo sataniści   zaspokajając życzenie belzebuba na Watykanie   dopasują odpowiedni język i stylistykę m.j

Bp   Wątroba wskazuje, że dokument stara się wychodzić naprzeciw nauczaniu Franciszka, który we wspomnianej adhortacji akcentuje trzy elementy: — towarzyszenie, rozeznawanie i włączanie. — Chodzi przy tym zarówno o małżeństwa sakramentalne jak i o osoby, które żyją w ponownych związkach.

Podczas   obrad   biskupi  wskazywali, że — należy doprecyzować, co w realiach konkretnej pary oznacza duszpasterskie towarzyszenie.

Podkreślił przy tym, że

—  „idea towarzyszenia wymaga głębszej formacji duchowieństwa”

oraz, że poważnego namysłu wymaga pytanie, jak formować do tego kapłanów.

— „Towarzyszenie tym, którym pierwsze małżeństwo się nie udało, z różnych powodów,   rozpadło się i weszli w kolejne związki, jest być może najpilniejszym zadaniem dla Kościoła w Polsce”

– ocenił bp Wątroba.

Wyraził wielkie uznanie dla tych księży, którzy potrafili taka pracę wykonywać,

— „którzy czuli od zawsze potrzebę bycia blisko i towarzyszenia”.

Hierarcha przyznał jednocześnie, że takich duchownych jest wciąż za mało oraz, że  —  należy dziś szczególnie mocno korzystać z ich doświadczeń i od nich się uczyć.

Ponadto formacja seminaryjna powinna mocniej uwzględniać fakt, że 

— żyjemy w społeczeństwie wymagającym pasterzy bliskich ludziom i potrafiącym pomóc tym, którzy punktu widzenia prawa kościelnego tworzą związki nieregularne.

„…związki nieregularne” rozumiecie?  — już nie cudzołóstwo!  — przykład odpowiedniego  języka; w ten sposób usunięto kolejny grzech ciężki, przez JPII nazywany    „nieuporządkowaniem” m.j

— „Jest wyraźna potrzeba, żeby idea towarzyszenia była wpisana w duszpasterstwo tzw. zwyczajne, nie tylko duszpasterstwo rodzin”

– mówił przewodniczący Rady KEP ds. Rodziny, przywołując wezwanie Franciszka do towarzyszenia, a nawet czułości (sic! — m.j) wobec osób żyjących w ponownych związkach.

Biskup rzeszowski przyznał, że idea towarzyszenia, nie była dotąd zbyt mocno nagłaśniana w polskim duszpasterstwie.

Jednocześnie   wskazał,   że   polscy księża są blisko wiernych, nie tylko rodzin, więc nasz kraj nie jest w tym względzie pustynią.

— „Ale może trzeba przestawić akcenty, może włączyć w to towarzyszenie osoby świeckie, (sic!) (podkr. m.j) — bo w wielu dokumentach i dyskusjach powraca przekonanie, że sami księża tego dzieła nie dokonają”

– zauważa bp Wątroba.

Jednocześnie zaznaczył, że   — Wytyczne są redagowane z myślą o swego rodzaju „prewencji” to znaczy przygotowywaniu do małżeństwa.

Im lepsza będzie bowiem formacja – począwszy od wychowania w domu rodzinnym,   poprzez  katechezę szkolną, aż do bezpośredniego przygotowania do małżeństwa – tym mniej będzie nieudanych małżeństw.

KAI, kra / Za: http://www.pch24.pl/kosciol-w-polsce-bedzie-towarzyszyc-ponownym-zwiazkom- /Za; Published Lipiec 21, 2017 | By Radio Pomost

KOMENTARZ m.j

To są zwykłe świnie! I pamiętajcie, że kto na grzech przyzwala, nie napomina grzesznika,  dobrowolnie współuczestniczy w grzechu (wg nowego języka „towarzyszy” (włączyć w to towarzyszenie osoby świeckie), — a nawet będzie okazywał czułość  „wobec osób żyjących w ponownych związkach” — czyli ni mniej ni więcej tylko akceptację dla grzesznika utwierdzając go ku zgubie jego duszy — osobiście zaciąga taki sam grzech

— są to tzw. grzechy cudze:

1. Namawiać kogoś do grzechu. 2. Nakazywać grzech. 3. Zezwalać na grzech. 4. Pobudzać do grzechu. 5. Pochwalać grzech drugiego. 6. Milczeć, gdy ktoś grzeszy. 7. Nie karać za grzech. 8. Pomagać do grzechu. 9. Usprawiedliwiać czyjś grzech.

_____________________

Skomentuj

Proszę zalogować się jedną z tych metod aby dodawać swoje komentarze:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.

%d blogerów lubi to: