Wielki Post w ujęciu O. Maksymiliana Marii Kolbego

forumdlazycia Tradycji Katolickiej

Grodno, przed marcem 1923

Wielki Post

Każdy więc, kto chce się zbawić, musi pokutować.

o-maksymilian-maria-kolbe-z-brac487mi

Pewna   akademiczka przynosi mi w Zakopanem broszurkę znanego w Krakowie p. Williama Rosego — (W. J. Rose, Duch i praca YMCA – Chrześcijańskiego   Związku   Młodych   Ludzi   w   Ameryce, Warszawa 1920) — o YMCA  —  i  wspominając moją pod tym względem krytykę, mówi:  —  „Ja w tym nic złego nie widzę”.

Wziąłem tę broszurkę i przejrzałem.

Autor, mimo oświadczenia, że sprawy dogmatyczne zostawia „specjalistom, księżom”,  —  nie zostawił ich im jednak.  

— Znalazłem tam bowiem naukę o odpuszczeniu grzechów przez modlitwę, a następnie twierdzenie,   — że mylili się w średnich wiekach wierni umartwiając swoje ciało.

Na ten sam temat miałem także sposobność mówić z pastorem protestanckim w mieście N[ieszawie].    —  I ten się wzdrygał (jak w ogóle protestanci) przed pokutą, —  a na uwagę, że św. Paweł wyznaje:

—  „Karcę ciało moje i w…

View original post 842 słowa więcej

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

