7 października – Wspomnienie obowiązkowe Najświętszej Maryi Panny Różańcowej

Piątek, 7 października 2016

NAJŚWIĘTSZEJ MARYI PANNY RÓŻAŃCOWEJ

Święty Pius V ustanowił to wspomnienie, aby upamiętnić zwycięstwo floty chrześcijańskiej pod Lepanto  —  bitwy morskiej stoczonej 7 października 1571 na   południowy   zachód   od Lepanto   pomiędzy Imperium Osmańskim a Ligą Świętą, zakończona zwycięstwem chrześcijan.

Bój pod Lepanto był jedną z najkrwawszych bitew morskich w dziejach świata, które zostało wyproszone Modlitwą Różańcową.

W modlitwie tej rozważamy tajemnice naszego odkupienia pod przewodnictwem Maryi, Która w tych tajemnicach uczestniczyła.

†††

Wspomnienie obowiązkowe

0710-nmp

Psalm 24
Pan wkracza do świątyni

Bramy niebios zostały otwarte dla Chrystusa ze względu na wywyższenie Jego ludzkiej natury (św. Ireneusz)

Ant. Uwielbiajmy Chrystusa, / Syna Dziewicy Maryi.

Do Pana należy ziemia i wszystko, co ją napełnia, *
świat cały i jego mieszkańcy.
Albowiem On go na morzach osadził *
i utwierdził ponad rzekami.

Ant. Uwielbiajmy Chrystusa, / Syna Dziewicy Maryi.

Kto wstąpi na górę Pana, *
kto stanie w Jego świętym miejscu?
Człowiek rąk nieskalanych i czystego serca, †
którego dusza nie lgnęła do marności *
i nie przysięgał kłamliwie.

Ant. Uwielbiajmy Chrystusa, / Syna Dziewicy Maryi.

On otrzyma błogosławieństwo od Pana *
i zapłatę od Boga, swego Zbawcy.
Oto pokolenie tych, którzy Go szukają, *
którzy szukają oblicza Boga Jakuba.

Ant. Uwielbiajmy Chrystusa, / Syna Dziewicy Maryi.

Bramy, podnieście swe szczyty, †
unieście się, odwieczne podwoje, *
aby mógł wkroczyć Król chwały!
„Któż jest tym Królem chwały?” †
Pan dzielny i potężny, *
Pan potężny w boju.

Ant. Uwielbiajmy Chrystusa, / Syna Dziewicy Maryi.

Bramy, podnieście swe szczyty, †
unieście się, odwieczne podwoje, *
aby mógł wkroczyć Król chwały!
„Któż jest tym Królem chwały?” *
Pan Zastępów, On jest Królem chwały.

Ant. Uwielbiajmy Chrystusa, / Syna Dziewicy Maryi.

Chwała Ojcu i Synowi, *
i Duchowi Świętemu.
Jak była na początku, teraz i zawsze, *
i na wieki wieków. Amen.

†††

HYMN

Sławimy Ciebie, Maryjo,

Dziewico czysta i Matko,

Nosząca w sobie zbawienie,

Przeszyta mieczem boleści

I wyniesiona do chwały

Nikomu dotąd nie znanej.

O witaj, pełna wesela

W poczęciu Syna Bożego

I w nawiedzeniu Elżbiety,

W zrodzeniu Pana, w ofierze

I w znalezieniu w świątyni,

O Matko wielce szczęśliwa!

3  O witaj, pełna cierpienia,

Gdy Jezus konał w Ogrojcu,

Gdy Go sieczono biczami,

Zwieńczono z cierni koroną,

Gdy dźwigał krzyż i umierał,

O męczenników Królowo!

O witaj, pełna godności

Przez Twego Syna triumfy,

Przez płomień Ducha Bożego,

Do nieba wzięta, by odtąd

Przy tronie Pana zasiadać,

O wielkiej chwały Królowo!

O pójdźcie, wszystkie narody,

By z tych tajemnic różańca

Złocistą uwić koronę

Dla Pani nieba i ziemi

I Matce pięknej miłości

Pod stopy złożyć w ofierze.

Niech będzie chwała na wieki

Synowi czystej Dziewicy,

Którego z Ducha poczęła,

By wolę Ojca wypełnić;

A nam niech święty różaniec

Przyniesie pokój i łaskę. Amen.

†††

Psalm 69, 2-22. 30-37
Gorliwość o dom Twój mnie pożera

Dali Mu pić wino zaprawione goryczą (Mt 27, 34)

I

Wybaw mnie, Boże, *

bo woda mi sięga po szyję.

Ugrzązłem w błotnej topieli *

i nie mogę znaleźć oparcia.

Trafiłem na wodną głębinę *

i nurt mnie porywa ze sobą.

Zmęczyłem się krzykiem i ochrypło mi gardło, *

osłabły mi oczy od wypatrywania mego Boga.

Liczniejsi od włosów na mej głowie *

są ci, którzy mnie nienawidzą bez powodu.

Silni są moi prześladowcy, wrogowie zakłamani; *

czyż mam oddać to, czego nie zabrałem?

Boże, Ty znasz mój brak rozumu, *

moje przestępstwa nie są dla Ciebie tajne.

Niech przeze mnie wstyd nie okrywa tych, co Tobie ufają, *

Panie Zastępów.

Niech nie rumienią się z mego powodu, *

którzy Ciebie szukają, Boże Izraela.

Dla Ciebie bowiem znoszę urąganie, *

hańba twarz mi okrywa.

Dla braci moich stałem się obcym *

i cudzoziemcem dla synów mej matki.

Bo gorliwość o dom Twój mnie pożera *

i spadły na mnie obelgi złorzeczących Tobie.

Utrapiłem siebie postem, *

a spotkały mnie za to zniewagi.

Przywdziałem wór jako szatę *

i stałem się pośmiewiskiem dla innych.

Obmawiają mnie siedzący w bramie, *

urągają mi pijący wino.

Chwała Ojcu i Synowi, *

i Duchowi Świętemu.

Jak była na początku, teraz i zawsze, *

i na wieki wieków. Amen.

Ant. Zmęczyłem się krzykiem wypatrując mego Boga.

2 ant. Dali mi żółć jako pokarm, * a gdy byłem spragniony, / poili mnie octem.

II

Panie, modlę się do Ciebie, *

w czas łaski, o Boże.

Wysłuchaj mnie w Twojej wielkiej dobroci, *

w Twojej zbawczej wierności.

Wyrwij mnie z bagna, abym nie utonął, †

wybaw mnie od tych, co mnie nienawidzą, *

ratuj mnie z wodnej głębiny.

Niechaj nie porwie mnie nurt wody, †

niech nie pochłonie mnie głębia, *

niech się nie zamknie nade mną paszcza otchłani.

Wysłuchaj mnie, Panie, bo miłość Twoja jest łaskawa, *

spójrz na mnie w ogromie swego miłosierdzia.

Przed sługą Twoim nie ukrywaj oblicza, *

wysłuchaj mnie prędko, bo jestem w ucisku.

Zbliż się do mnie i mnie wybaw, *

uwolnij mnie na przekór moim wrogom.

Ty znasz moją hańbę, mój wstyd i niesławę, *

wszyscy, co mnie dręczą, są przed Twymi oczami.

Hańba złamała me serce i sił mi zabrakło, †

czekałem na współczucie, lecz nikt się nie zjawił, *

i na pocieszycieli, lecz ich nie znalazłem.

Domieszali trucizny do mego pokarmu, *

a gdy byłem spragniony, poili mnie octem.

Chwała Ojcu i Synowi, *

i Duchowi Świętemu.

Jak była na początku, teraz i zawsze, *

i na wieki wieków. Amen.

Ant. Dali mi żółć jako pokarm, / a gdy byłem spragniony, / poili mnie octem.

3 ant. Szukajcie Boga, * a wasze serce ożyje.

III

Jestem nędzny i pełen cierpienia, *

niech pomoc Twa, Boże, mnie strzeże.

Pieśnią chcę chwalić imię Boga *

i wielbić Go z dziękczynieniem.

Będzie to Bogu milsze od ofiary z bawołu *

i z cielca, który już ma rogi i racice.

Patrzcie i cieszcie się, ubodzy, *

niech ożyje serce szukających Boga.

Bo Pan wysłuchuje biednych *

i swoimi więźniami nie gardzi.

Niechaj Go chwalą niebiosa i ziemia, *

morze i wszystko, co w nim żyje.

Gdyż Bóg ocali Syjon i miasta Judy zbuduje, *

tam będą mieszkać i mieć posiadłości.

To będzie dziedzictwem potomstwa sług Jego, *

miłujący Jego imię przebywać tam będą.

Chwała Ojcu i Synowi, *

i Duchowi Świętemu.

Jak była na początku, teraz i zawsze, *

i na wieki wieków. Amen.

Ant. Szukajcie Boga, / a wasze serce ożyje.

†††

K. Pan nas pouczy o swoich drogach.

W. I będziemy chodzili Jego ścieżkami.

†††

Za; http://www.brewiarz.pl/x_16/0710p/wezw.php3

Ten wpis został opublikowany w kategorii BIBLIA, Matka Boża Różańcowa, Nabożeństwa do Najś.Maryi Panny, PSALMY, RÓŻANIEC, TRÓJCA PRZENAJŚWIĘTSZA. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

