Auschwitz: początek nowej ery?

Gregory Baum:teologia zastępcza:  „istnienie” „żydów” jest pierwszą zasadą, której muszą ustępować nawet najbardziej podstawowe dogmaty katolickie.

Czytam książkę zatytułowaną „Auschwitz: Beginning of a New Era?” [Auschwitz: początek nowej ery?]

Jest to zbiór dokumentów wręczanych na „Międzynarodowym sympozjum o holokauście”, jakie odbyło się w Katedrze św. Jana Bożego w Nowym Jorku w dniach 3-6 czerwca 1974 roku. Książkę zredagowała Eva Fleischer i opublikował Kościół Katedralny św. Jana Bożego i należąca do B’nai B’rith ADL.

a

Tytuł tej książki winien być „Theological Contrivances Rationalizing Displacement of Calvary by Auschwitz to be Taught in Christian Churches and Schools” [Teologiczne pomysły racjonalizujące zastąpienie Kalwarii przez Auschwitz mają być nauczane w kościołach chrześcijańskich i szkołach], bo to jest dokładnie to z czym razem wyszli katoliccy księża, protestanccy kaznodzieje, rabini i inni łącznie z Elie Wiesel żeby zsyntetyzować to sympozjum.

Gregory Baum był judejskim (rzekomo) konwertytą na katolicyzm i katolickim księdzem, asystentem kard. Bea i peritus (doradca teologiczny) na II soborze, zwłaszcza w trzech pierwszych najtrudniejszych dokumentach: Dignitatis Humanæ, Unitatis Redintegratio i Nostra Aetate.

Teraz skupię się głównie na jego słowach, gdyż był bardzo wpływowym księdzem w Rzymie I na II soborze.

Przechodząc od razu do sprawy, o. Gregory Baum w ten sposób rozpoczął swoją wypowiedź:

„Po  Auschwitz,  kościoły  chrześcijańskie  już  nie chcą nawracać żydów.

Skoro nie są pewni w kwestii teologicznych podstaw, które zwalniają ich z  tej  misji,  kościoły  uświadomiły  sobie, że  proszenie żydów by stali się chrześcijanami jest duchowym sposobem wymazania ich z egzystencji, i tym sposobem tylko wzmacnia skutki holokaustu.

Ponadto,  kościoły  realizują śmiertelną ironię ukrytą w chrześcijańskim pretekście konwersji żydów; bo po Auschwitz i udziale narodów, to chrze ścijański świat potrzebuje nawrócenia.

Główne  kościoły  odżegnały  się  od misji wobec żydów, nawet jeśli jej nie usprawiedliwiały odpowiednimi wyjaśnieniami doktrynalnymi.

Mamy  tu  przypadek,  często występujący w historii kościoła, gdzie pra- ktyczna decyzja ze strony kościołów, w reakcji na znaczące wydarzenie, poprzedza  dogmatyczną  refleksję  i  faktycznie staje się wskazówką dla przyszłego rozwoju doktrynalnego.

Poruszone poczuciem wstydu z powodu sformułowań doktrynalnych ne- gujących  istnienie  żydów,  kościoły  doszły  do  uznania  judaizmu  jako autentycznej religii przed Bogiem, z niezależną wartością i znaczeniem, a nie jako etap na drodze do chrześcijaństwa. . .

Nowa  otwartość wobec wiary żydowskiej i pojawienie się nowego zrozu- mienia  misji  odzwierciedla  reakcję  chrześcijańskiego sumienia na głos holokaustu. . .

Kościoły  uważają, że przez te wydarzenia do nich skierowane było Sło- wo Boże;—  one poddały się sądowi Bożemu”.

Później o. Baum powraca do idei, że „Słowo Boże”

przemawia do „chrześcijańskiego sumienia” poprzez holokaust, i wyjaśnia co jest „wymagane” w reakcji na „wezwanie Boga”.

Nawet bez opracowywania odpowiedniej podstawy dogmatycznej, wygłosili znaczące publiczne deklaracje i w niezwykły sposób zmienili politykę publiczną.

Chrześcijańscy teologowie rozważali nowe trendy i próbowali ustalić ich doktrynalna podstawę. Chrześcijańscy nauczyciele zaczęli przepisywać katechizmy i podręczniki szkolne.

Wiele zgromadzeń misyjnych i grup akcji chrześcijańskiej porzucili swoje dotychczasowe idee ewangelizacji i przyjęli nowe zasady, według których misjonarze wchodzą w solidarność z ludźmi, wśród których służą, noszą z nimi trudy życia, i promują self-odkrycie i odbywającą się wśród nich humanizację.

W szczególności kościoły zrzekły się chęci nawracania żydów; zaczęli nazywać ich braćmi i siostrami.

Podczas gdy zmiany dokonują się na najwyższych szczeblach kościoła, w oficjalnych kręgach i wśród chrześcijan mocno zaangażowanych w problemy współczesnego życia, to wpływ nowych zasad na ogromną większość chrześcijan jest nieistotny.

Większość chrześcijan nawet nie zaczęła zastanawiać się nad tymi sprawami. . .

a powodem dlaczego nowe zasady przyjęte przez kościoły maja tak małą siłę i wpływ wśród chrześcijan jest negacja judaizmu i inne religie wydają się być wbudowane w główne symbole chrześcijańskie.

Poprawki dokonane na marginesach niemal nie wpływają na główne nauki.

Ponieważ chrześcijańska nauka uznaje Jezusa za jedynego pośrednika między Bogiem i człowiekiem, a kościół za prawdziwy Izrael, wyjątkowe narzędzie zbawienia, dzięki któremu ludzie znajdą przebaczenie i nowe życie, niebezpieczne trendy społeczne na które zareagowały zasady kościelne, nadal wpływają na chrześcijańskie zrozumienie historii.

Dopóki ludzie nie będą dobrze poinformowani i nie będą należeć do elity religijnej, tradycyjny język nadal będzie kształtował ich poglądy i postawę.

Dlatego istnieje potrzeba by kościoły interpretowały główną chrześcijańską doktrynę, w posłuszeństwie do „wezwania Boga”, w bardziej odpowiedzialny sposób i znajdowały mocną podstawę dogmatyczną dla swoich nowych zasad. . . (Auschwitz: początek owej ery? s. 113, 116-117)

Jak widzimy, peritus II soboru, o. Gregory Baum nie był nawróconym na katolicyzm, a raczej wywrotowcem, który chciał nawracać katolików na nową religię, jak sam wyraźnie oświadczył:

„. . . po Auschwitz. . . to świat chrześcijański potrzebuje nawrócenia”.

Oczywiście „Po Auschwitz” jest oznacznikiem mierzenia czasu w nowej dyspensie, w której działa.

Skoro Kalwarię zastąpił Auschwitz w tej nowej religii, to Anno Domini jest zastąpione Anno Auschwitz.

Jeśli uważasz, że doszukuję się czegoś w jego słowach, to posłuchaj reakcji Johannesa Hoekendijka na wypowiedź Bauma:

„Czy jesteśmy w anno Auschwitz 30 nowej ery? Taki jest właśnie motyw sugerowany przez naszą konferencję. . .

Po Auschwitz: państwo Izrael – nowa era” (ibid s. 129)

Zauważmy, że Gregory Baum lamentował w 1974 roku, że kiedy w Rzymie on i jego towarzysze upijali się religią „holokaustu”, świeccy w kościelnych ławkach jeszcze o tym nie wiedzieli.

Wyobrażam sobie, że musi być bardzo zadowolony z okazji nauczania religii „holokaustu”, co zmaterializowało się w lutym-styczniu 2009 roku.

O. Baum obszernie się wypowiada na temat ulepszonej soborowej „misji” kościoła. która neguje tradycyjna katolicką teologie misyjną i działania, w których formułowaniu brał udział.

Skoro główne dogmaty katolicyzmu są podporządkowane teologii „holokaustu”, jak powiedzieliśmy wcześniej, tak chrześcijańska działalność misyjna w kosmosie Gregory Bauma:

„Nowa otwartość na żydowską wiarę i pojawienie się nowego zrozumienia misji odzwierciedlają reakcję chrześcijańskiego na głos holokaustu. . .”

O. Baum powtarza ten urojony język sugerując, że Bóg, mówiąc na sądzie przez „holokaust”, nakazuje zmianę w misji:

„Kościoły uważają, że przez te wydarzenia do nich skierowane było Słowo Boże; one poddały się sądowi Bożemu” (ibid s.116)

Gregory Baum zaproponował teologię zastępczą, w której „istnienie” „żydów” jest pierwszą zasadą której muszą ustępować nawet najbardziej podstawowe dogmaty katolickie.

Wielokrotnie powtarzam, że to peritus II soboru napisał te rzeczy 35 lat temu.

W niedawnych wydarzeniach wyraźnie widać, że wielu prałatów wewnątrz i poza Watykanem uznali te lunatyckie pomysły za własne.

——————————–

‚Auschwitz,’ Beginning of a New Era?
Źródło: http://mauricepinay.blogspot.com/2009/04/auschwitz-beginning-of-new-era.html
Tłum. Ola Gordon.
Za; http://wolna-polska.pl/wiadomosci/auschwitz-poczatek-nowej-ery-2014-07
Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii CZASY OSTATECZNE, Dokumenty, HEREZJE i heretycy, Judaizacja Kościoła, JUDAIZM - ŻYDZI, KOŚCIÓŁ POSOBOROWY, Sobór Watykański II, WALKA Z KOŚCIOŁEM. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s